Belépés
facebook_page_plugin

A 2016/2017-es tanév elején lehetőségünk nyílt részt vennünk egy TEDD O:DA – Online Demokrácia ACTIVITY nevű versenyen Secret Society elnevezésű csapatunkkal. Csapatunk tagjait Golán Eliza, Szalai Janka, Nagy Beatrix, Csáki Réka a csapatkapitányunk, Kuli Anna tanárnő a mentorunk és jómagam képeztük. Rengeteg munkát fektettünk bele a versenybe, aminek eredményeként megnyertük a versenyt, és elutazhattunk Brüsszelbe. Az utazásra március 27-én került sor igen korai indulással, amit természetesen alig vártunk.

Miután odaértünk első dolgunk volt a szobáinkat elfoglalni, ami a Hotel St. Nicolasban volt. A szállásunk fantasztikusan szép és kulturált, ezenkívül a főtértől kétszáz méterre található, tehát mindenkinek csak ajánlani tudom.

A városnézést követően elindultunk egy közeli étterembe vacsorázni a másik két nyertes csapattal, majd a kiadós vacsoránk után visszatértünk a hotelbe, ahol a fárasztó utat megpróbáltuk kipihenni.

Másnap reggel megreggeliztünk a hotelben, majd elindultunk az Európa Parlamentbe, ahol előadást tartott nekünk Láng Péter, az Európai Parlament Kommunikációs Főigazgatóság Látogatások és Szemináriumok Osztályának magyar vezetője, majd Csáky Pál képviselő úr, végül Hölvényi György néppárti képviselővel találkoztunk.

Ezt követően találkoztunk Navracsics Tiborral, az Európai Bizottság kulturális, oktatási, ifjúságpolitikai és sportügyi biztosával, ahol feltehettük neki kérdéseinket. Végül meglátogattuk a Parlamentáriumot, amely interaktív tárlatával mutatta be az Európai Uniót a kezdetektől. Szóval, ha Brüsszelben jársz feltétlenül látogasd meg!

A nap lezárásaként sétáltunk a környéken.

Az utolsó napon a Chez Leon étteremben ebédeltünk, ahol tradicionális belga ételeket készítenek, majd bevásároltunk csokiból egy csokoládégyár boltjában. Sajnos a csokoládégyárat nem tudtuk megnézni belülről. Végül szabadjára engedtek minket, és meglátogattuk az Atomiumot, ahol egy 8 eurós belépőt kellett váltanunk, ami szerintem nem éri meg, viszont kívülről is fantasztikus látvány. Egyszer mindenképpen megéri megnézni.

Brüsszelben mindenfelé metróval utaztunk, ami a terrortámadásokat követően elég fura érzés volt, ezt az érzést már csak a temérdek katona tudta fokozni. Délután elindultunk a reptérre, ahol úgyszintén éreztük a terrorcselekmények hatását a biztonsági intézkedéseken, majd egy kényelmes repülőút keretében hazaérkeztünk, ahol fájdalmas búcsút vettünk egymástól.

Pap László /11.c/ beszámolója

ozio_gallery_nano
Ozio Gallery made with ❤ by turismo.eu/fuerteventura

Elérhetőség

Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum

Károlyi Mihály

Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma

1139 Budapest, Váci út 89.