Erasmus KA2 projekt kezdete
"Museum Education in a Digital Era" Erasmus KA2-es projekt előkészítő mobilitásán vettünk részt november 26-30 között Görögországban, Trikalában.
Iskolánkat Ferencz Ildikó, Kertész Anna Eszter és Balogh Ervin képviselte. Az öt napos projekt keretében alapvetően előkészítettük a következő 2 év közös munkáját.
Megismertük a vendéglátó és projekt koordinátor görög iskolát, ellátogattunk a Tsitsanis Múzeumba és az egykori török fürdőbe Trikala városában, ahol korszerű digitális múzeumpedagógiai alkalmazásokkal ismerkedhettünk meg. Az alpolgármester asszonnyal történt találkozásunkkor megismerhettük a helyi kultúrpolitika prioritásait, eredményeit.
A hét egyik leglátványosabb programja a kalambakai látogatás volt, ahol miután bemutatták a görög iskolafejlődés stációit, bepillantást nyerhettünk két kolostor életébe a Meteorák egyedülálló együttesében.
A projekt későbbi sikeres folytatásához összehangoltuk az E-Twinning koncepciónkat, amellyel a későbbiekben a részt vevő tanulók kompetenciáit fejleszteni tudjuk.
A projektben a Károlyi képviseli egyedül Magyarországot, melyben a koordináló Görögország mellett Portugália, Litvánia és Románia vesz részt.
A pályázat keretében Portugáliában, Litvániába valamint Romániába utazhatnak tanulóink és tanáraink. Az utazások szünetében kreatív múzeumpedagógiai foglalkozásokat szervezünk!
2024 Ajjaciot
Feledhetetlen két heten van túl iskolánk három lelkes tanulója, Szabó Szonja, Kolozsi Réka, Iszó Cenge és kisérő tanáruk, Balogh Éva. Rövid távú mobilitási program, /Lycée Polyvalent Jean-Paul de Rocca Serra, Porto-Vecchio/ Diákjaink egész napos munkarendben vettek részt, közgazdasági és gazdasági órákon. Betekintést nyertek filozófia, filmkészítés és esztétika illetve angol nyelvű civilizáció órákra. Szabadidejükben és hétvégén felfedezték Ajjaciot és a sziget dél-keleti részét. Erasmus+
Erasmus KA2 projekt
2018 őszén indult a „Museum Education in a Digital Era” elnevezésű 2 éves projekt 5 ország részvételével (Görögország, Litvánia, Magyarország, Portugália, Románia).
A görögországi előkészítő látogatás után beindult az itthoni munka: a résztvevő tanulóknak múzeumlátogatásokat szerveztünk a Szent István Bazilikába, illetve a Dohány utcai Zsinagóga és Zsidó Múzeumba. Ezekről a látogatásokról a 2019. februárjában Vizela/Guimaraes (Portugália) tett projekttalálkozó alkalmával kellett beszámolnunk. Három tanulónk, Barazsuly-Cintus Dorottya, Decsi Titanilla és Máthé-Tóth Zsófia utaztak Portugáliába Eperjesi Katalin és Ferencz Ildikó tanárnők kíséretében. Rengeteg élmény mellett itt került sor a projekt további feladatainak megbeszélésére is.
A következő utazás Vilniusba (Litvánia) történt 2019 októberében. Ezt megelőzően itthon el kellett kezdeni egy a magyar oktatás történetével foglalkozó múzeumsarok kialakításának előkészítését. Ehhez az iskola dolgozóitól és tanulóitól, családjaiktól kértünk iskolás éveikhez kapcsolódó tárgyakat, emlékeket. Szerencsére rengeteg érdekes dolgot sikerült szerezni. Ezeket katalogizáltuk, osztályoztuk, előkészítettük a kiállításhoz. Vilniusban Hajdú Zétény, Sipos Vivien és Stampf Írisz tölthetett egy feledhetetlen hetet nemzetközi társaságban Eperjesi Katalin és Kertész Anna tanárnők kíséretében.
A projekt egyik kiemelt feladata egy régi fotó életre keltése volt. A mellékelt képeken látható, milyen jól szórakoztunk, amíg sikerült ezt elkészíteni.
A következő utazás 2020 februárjában valósult meg a galati (Románia) partneriskola szervezésében. A remek kirándulások mellett az utolsó projektfeladat részleteinek megbeszélésére is sor került. Egy ’Múzeumi kincsesláda’ elkészítése várt még a csapatra, aminek témája az oktatás története, és olyan szórakoztató játékos feladatokat kellett bele kitalálni, amelyek vonzóvá tehetik egy kisgyermek számára is a múzeumlátogatást. Decsi Titanilla, Pilczinger Ádám és Svraka Zsófia tanulók vettek részt az utazáson Ferencz Ildikó és Kertész Anna tanárnők társaságában.
A romániai találkozó után itthoni feladatunk tehát a feladatok kitalálása, megtervezése, illetve a ’Múzeumsarok’ berendezése volt a feladatunk. Az eredményeket láthatjátok a mellékelt képeken.
2021 januárjában került sor a budapesti találkozóra, ami egyben a projekt lezárását is jelentette. Sajnos a koronavírusjárvány meghiúsította a jelenléti találkozást, de sikeresen lebonyolítottuk az online mobilitást több, mint 200 fő részvételével.
A projektben való munka rengeteg új élménnyel és tapasztalattal gazdagította a résztvevőket. Érdekes helyeket látogathattunk meg, rengeteg emberrel ismerkedtünk meg. Mivel a tanulók minden mobilitás alkalmával családoknál laktak, alkalmuk nyílt első kézből megtapasztalni, hogyan zajlik a mindennapi élet egy portugál, litván, román kisvárosi kamasz életében.
A projekt munkanyelve az angol volt, így az idegennyelv tudásukat is tudták hasznosítani és bővíteni.
A közös munka tematikája az adott ország oktatásának alapos megismerése volt. Ez egy olyan részterület, aminek tárgyalására az iskolai órák keretében nem igazán jut idő. A régi bizonyítványokat, esetenként még az 1800-as évek végéről származó fényképek segítségével sok családi történet előkerült, közelebb hozva egymáshoz a régi idők és a ma tinédzserét.
Rendkívül élveztük a nemzetközi csapattal való együttműködést. Reméljük, hogy a jövőben is lesz lehetőségünk hasonlóra.
Összefoglaló a 2022-1-HU01-KA121-VET-000067673-as projekthez kapcsolódó mobilitásokról
Az akkreditációnk elnyerése után a COVID járvány okozta lezárások hosszabb időre megszakították a mobilitásaink megvalósítását. A 2022-es projektünk volt az, amit már újra, korlátozások nélkül valósíthattuk meg. Ugyanakkor a korábbi projektek utazásai feltorlódtak, ennek tudható be, hogy a projekt megvalósítása már csak a 2023-as évtől kezdtük meg. Tanulóink és oktatóink a következő mobilitásokon vettek részt:
- tanulók
Tevékenység típusa Helyszín Dátum Résztvevők Szakképzésben tanulók
hosszú távú tanulási
célú mobilitása (ErasmusPro)Naxxar, Málta 2023.04.01 –
2023.08.02.3 fő tanuló Szakképzésben tanulók
hosszú távú tanulási
célú mobilitása (ErasmusPro)Drezda, Németország 2023.04.01. –
2023.08.02.1 fő tanuló Szakképzésben tanulók
rövid távú tanulási célú
mobilitásaNaxxar, Málta 2023.04.22. –
2023.05.20.20 tanuló + 2 kísérő Szakképzésben tanulók
rövid távú tanulási célú
mobilitásaDrezda, Németország 2023.08.19. –
2023.09.16.12 tanuló + 2 kísérő Szakképzésben tanulók
rövid távú tanulási célú
mobilitásaLetterkeny, Írország 2023.08.19. –
2023.09.16.20 tanuló + 2 kísérő Szakképzésben tanulók
hosszú távú tanulási célú
mobilitása (ErasmusPro)Naxxar, Málta 2023.09.20. –
2024.01.21.1 fő tanuló &Szakképzésben tanulók
rövid távú tanulási célú
mobilitásaLjubljana, Szlovénia 2024.05.04. –
2024.05.17.14 fő tanuló Szakképzésben tanulók
rövid távú tanulási célú
mobilitásaAlmeria, Spanyolország 2024.05.05. –
2024.05.18.3 fő tanuló
- oktatók
Tevékenység típusa Helyszín Dátum Résztvevők Előkészítő látogatás Naxxar, Málta 2023.03.31. –
2023.04.02.2 fő oktató Szakmai látogatás Naxxar, Málta 2023.05.14. –
2023.05.19.1 fő oktató Előkészítő látogatás Berlin, Németország 2023.07.17. –
2023.07.09.2 fő oktató Tanfolyamok és továbbképzések Drezda, Németország 2023.08.19. –
2023.08.26.4 fő oktató Tanfolyamok és továbbképzések Athén, Görögország 2024.01.15. –
2024.01.20.1 fő oktató Szakértők fogadása Budapest, Magyarország 2024.04.14. –
2024.04.17.3 fő oktató
(Brassó, Románia)Szakmai látogatás Ljubljana, Szlovénia 2024.05.04. –
2024.05.17.1 fő oktató Szakmai látogatás Almeria, Spanyolország 2024.05.05. –
2024.05.11.1 fő oktató Szakmai látogatás Almeria, Spanyolország 2024.05.12 –
2024.05.18.1 fő oktató A projekt megvalósítása során új partnereket kellet keresnünk angol nyelvterületre, egy előkészítő látogatáson alakítottuk ki munkakapcsolatunkat a máltai partnerrel, akivel szinte minden területre (szakképzésben tanulók rövid és hosszú távú tanulási célú mobilitása, szakmai látogatás) sikerült kiutazásokat szervezni, terveink szerint együttműködésünket a jövőben is folytatni fogjuk.
Régi partnerünk német nyelvterületre a drezdai WBS Training AG, akivel közösen nem csak a 4 hetes szakmai gyakorlatot tudtuk lebonyolítani, hanem négy kollégáink számára szakmai nyelvtanfolyamot is sikerült szervezni. Egy tanulónknak hosszú távú mobilitáson is sikerült részt vennie.
Már második évben látogattunk írországi partnerünkhöz, akiknél négy hetes szakmai gyakorlaton (rövid távú egyéni mobilitáson) vehetett rész húsz tanulónk. A kiutazásról itt már elmondható, szokás szerint rendben zajlott le minden.
Új partnereink voltak a ljubljanai és almeriai intézmények, ahová 14 ill. 3 diákunk utazhatott ki rövid távú mobilitásra. Mindkét partnerrel szakmai látogatásokat is sikerült szerveznünk, jobban megismerve azok működését, felépítését.
A fentieken kívül még egy kollégánk vett részt egy tanfolyamon Görögországban.
A projektről elmondható, hogy nagyon sok utazást foglalt magába, diákjaink és oktatóink egyaránt sok tapasztalattal és pozitív élménnyel gazdagodtak a mobilitások folyamán.