Beszámoló a felvidéki diákok szakmai gyakorlatáról

Szeptember 25-én délután érkeztek meg Budapestre.

Elkísértük őket a szállásra, majd vacsoráztak. Később elindultunk első esti programunkra a Hősök terére, ahol közösen megtekintettük a ARC plakátkiállítást, ami igen nagy sikert aratott. Ezután megittunk egy bögre meleg teát a közelben található Kara Café-ban és szépen lassan megismertük egymást.

Szeptember 26. hétfő

A hétfő délelőtti program – mint minden nap – akkor is iskola volt, melynek keretében a diákok részt vettek a szakmai tanórákon. Suli után a Sziklakórházba látogattunk el, ami a kedvenc programjaik közé tartozott. A kórház után felbuszoztunk a Citadellához, ahol gyönyörködhettünk a csodás budapesti panorámában.

Szeptember 27. kedd

Az iskolaidő végeztével a Magyarság Házába mentünk, ahol együtt járhattuk végig a magyarság útját, megismerkedhettünk a magyar nyelv szépségeivel és a kultúra egészével. Ha már úgyis a várban jártunk megcsodáltuk a gyönyörű Mátyás templomot és a Halászbástyát.

Szeptember 28. szerda

Szerdán iskola után a lányok pihenőt és kimenőt kaptak estig, amit ők vásárlással és nézelődéssel töltöttek. Estére jegyeket kaptunk az Experidance Tánccsoport előadására a RaM Colosseumba, amit nagy örömmel fogadtak. Az előadás lenyűgöző volt.

Szeptember 29. csütörtök

A csütörtök délután a Nemzeti Galériában telt, ahol Modigliani festményeit csodálhattuk. Továbbá az állandó kiállítást is megnézhettük, ahol rengeteg neves festő híres képét láttuk.

Szeptember 30. péntek

Péntek este szabad program után ellátogattunk egy kávézóba, ahova több osztálytársunk is csatlakozott, így ők is megismerhették ezt a kedves bandát.

Október 1. szombat

Délelőtt kisvasúttal felmentünk a János-hegyre, ahol megmásztuk az Erzsébet-kilátót. Lefelé libegőztünk. Este a Fővárosi Nagycirkusz Ludas Matyi című előadását néztük meg, ami mindenkinek nagyon tetszett.

Október 2. vasárnap

Vasárnap végig szabad program volt. Este moziba, előtte pedig shoppingolni mentek.

Október 3. hétfő

Hétfőn az Országházban jártunk. A Parlamenti séta után az ott található történelmi kiállítást is megnéztük.

Október 4. kedd

Tanítás után egy kellemes városnézéssel töltöttük a délutánt, amely során megtekintettük a Szent István Bazilikát, az Erzsébet teret, a Vörösmarty teret és a Kossuth térnél található zsidó emlékművet.

Október 5. szerda

Szerdára Csodák Palotáját terveztük, de a Camponába érve úgy döntöttünk, hogy inkább a Tropicariumba megyünk be. Lenyűgöző állatokat láttunk, még ráját is simogathattunk és megcsodálhattunk a vízi élővilágot. A program után a budapesti zsidó negyedben tettünk egy sétát, majd teázni mentünk a Gozsdu udvarba.

Október 6. csütörtök

Csütörtökön a Terror Házába látogattunk el, ami sokkolóan hatott ugyan a lányokra, de azt mondták, hogy ezt megérte megnézni.

Október 7. péntek

Az utolsó együtt töltött napunkra nem terveztünk semmit, hogy hagyjuk őket nyugodtan összepakolni és felkészülni a hazautazásra. Csupán egy búcsúestét szerveztünk, hogy megfelelő módon zárjuk le ezt a szép és tartalmas két hetet.

Összességében elmondhatjuk, hogy rendkívül jól éreztük magunkat, ők is és mi is. Örülünk, hogy megismerhettük egymást és tudjuk, hogy ez a barátság a jövőben is virágzik majd. Reméljük, hogy sok ilyen programot szervezhetünk még, hogy sok ilyen kedves, aranyos, okos és ambiciózus diákot ismerhessünk meg!