Pénzügyi-számviteli ügyintéző képzés (2025)



FIGYELEM!

GAZDÁLKODÁS ÉS MENEDZSMENTágazat
Pénzügyi-számviteli ügyintéző szakma
Felnőttképzési jogviszonyban szakmai oktatás
jelentkezés és beiratkozás tudnivalók

 

Információk:

  • Ingyenes, érettségire épülő, 1,5 év alatt elvégezhető képzés.

  • A képzés felnőttképzési jogviszonyban folyik, ezért csak levelező diákigazolvány igényelhető.
    Az intézmény a képzésben résztvevőkkel felnőttképzési szerződést köt.

  • Várható kezdete: 2025. szeptember 9. (kedd),
    várható vége: 2027. január 14.

  • Képzés helyszíne: 1139 Budapest, Váci út 89.

  • Képzési napok a szakmai oktatásban (kontakt órák): keddi és csütörtöki napokon 16.00-20.30 óráig
    Online órák: szombatonként egyeztetett napokon és időpontban.
    A tanórákat e-learning tananyaggal, kontaktóra és online oktatás keretében tartjuk, a képzési szerződés mellékletében megjelölt munkanapokon.
    Az ágazati alapvizsgára felkészítés (210 óra): 105 kontaktórával és 105 óra e-learning tananyag kiadásával valósul meg. Ez utóbbi esetben a képzésben résztvevő önálló felkészülésével történik, melyhez a kontaktórákon konzultációt biztosítunk.
    A kontakt órák száma: heti 14 óra – 2*7 óra.
    (de hetente max. 21 óra (7*3), ha szombaton is van oktatás)

  • Jelentkezés és beiratkozás:
    a szabad férőhelyek erejéig a kitöltött jelentkezési lap és az érettségi bizonyítvány másolat leadásával lehetséges.

    A titkárságon személyesen a nyári ügyeleti napokon:

    • szerdánként 08.00-16.00 óra között,

    • 2025.07.23-án és 2025.08.13-án 8:00-18:00 óráig hosszabb ügyfélfogadási idővel.

Beiratkozáshoz szükséges:

  • kitöltött jelentkezési lap,
  • adóazonosító kártya, személyazonosító igazolvány, lakcímkártya, és TAJ kártya bemutatása,
  • érettségi bizonyítvány másolatának leadása,
  • ha van korábbi szakmajegyzékes szakma oklevelének, vagy szakképesítés bizonyítványnak a bemutatása,
  • nyilatkozat a szakmai oktatásban való részvételről.

 

  • Az előzetes szakmai tapasztalatot, gyakorlatot és szakirányú tanulmány(oka)t kérelem és előzetes tudásmérés alapján beszámítunk.
    Ezt az igényt a beiratkozáskor lehet jelezni és leadni hozzá a kérelmet a szükséges dokumentumokkal együtt.
    Kérelem nyomtatvány a beiratkozáskor a titkárságon kérhető és tölthető ki.
     
  • Az új képzési rendszerben az 1. félév végén, várhatóan 2026. januárjában ágazati alapvizsgát kell tenni, ami a továbbhaladás feltétele.
    Egy javítási lehetőség áll rendelkezésre. A javítóvizsga lehetőségét a második félévben 60 napon belül kell megszervezni.
    Nem kell ágazati alapvizsgát tennie és az ágazati alapvizsga eredményét sikeresnek kell tekinteni annak a tanulónak, illetve képzésben részt vevő személynek, aki részszakmát szerzett, ha az adott részszakmát magában foglaló szakma szakmai oktatásában vesz részt, vagy korábbi tanulmányai, előzetesen megszerzett tudása, illetve gyakorlata beszámításával vesz részt a szakmai oktatásban, ha a beszámított előzetes tudása magában foglalja az ágazati alapvizsga követelményeit.
    Az ágazati alapvizsga alóli felmentést kérelmezni kell az előző pontban leírtaknak megfelelően.
     
  • A mulasztásokra vonatkozó szabályok: maximum 30%.
  • Munkavégzés mellett is szerezhet ingyenesen két szakmát.
    Korábban elvégzett OKJ szakma esetén is beiratkozhat az ingyenes képzésre, ezek nem számítanak bele az ingyenesen megszerezhető két szakmába.
  • A felnőttképzési jogviszonyban töltött évek nem csökkentik a felsőoktatásban ingyenesen igénybe vehető félévek számát.
  • A szakmai vizsga időpontja: 2027. februári vizsgaidőszak.
  • Szakmai vizsga eredménye alapján a szakirányú felsőoktatásban kérhető a pontszámítás az oklevél alapján.

 

A szakmáról:

  • A pénzügyi-számviteli ügyintéző a gazdálkodó szervezetek gazdasági tevékenységével összefüggő részlet feladatait önállóan végzi: könyvelési feladatokat lát el, számítógépes programokat használ, nyilvántartások vezetésében vesz részt, közreműködik egyes pénzügyi műveletek előkészítésében és lebonyolításában.
  • Kompetencia elvárás: Precizitás, pontosság, rendszerszemlélet, rugalmasság, szabálykövetési hajlandóság, jó kommunikációs készség, problémamegoldó készség, csapatmunka, szervezőkészség, felelősségtudat, folyamatos önfejlesztési igény.
  • A szakmával rendelkező:
    • érti és átlátja a gazdálkodó szervezet működését
    • képes a számítógépes ügyviteli programok használatára
    • ismeri és használja a kommunikációs csatornákat
    • képessé válik a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátására;
    • elvégzi a bankszámlákkal kapcsolatos teendőket, a házipénztárral kapcsolatos feladatokat;
    • ellátja a vállalkozás adókötelezettségei teljesítéséhez kapcsolódó elektronikus ügyintézési feladatokat;
    • részt vesz a befektetési döntésekhez szükséges információ gyűjtésben;
    • közreműködik a projektek pénzügyi tervezésében;
    • ellátja a pénz- és hitelműveletekkel kapcsolatos ügyintézési feladatokat;
    • számítógépes programcsomag használatával könyvelési feladatokat lát el;
    • munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat készít és rendszerez.
       
  • Ajánlott mindenki számára, aki precíz és pontos a feladatai ellátásában, rendszerben gondolkodik, érdeklik a gazdasági folyamatok, szereti a gyakorlatias feladatokat. A szakképzettséget végzettek a gazdasági terület széles körében tudnak elhelyezkedni, vagy tovább tanulhatnak a gazdasági felsőoktatásban, vagy magasabb szintű szakképzettséget is szerezhetnek, mint pl. mérlegképes könyvelő, vám szakember, adótanácsadó, banki szakember.

 

Várjuk jelentkezését!



Kapcsolódó képek